Podijeli


Kako povećati popunjenost kapaciteta privatnog smještaja

29.06.2016 / Piše:ApartmanInfo / 0 komentara

Ideje kako povećati popunjenost kapaciteta u privatnom smještaju

Veliki broj gostiju je svakodnevno u potrazi za mjestom gdje će provesti svoj odmor. Ponajviše im je stalo do razumne cijene, odgovarajućeg položaja i kvalitetnog prostora gdje će se moći opustiti i uživajući provesti svoj odmor. Vaš posao kao iznajmljivač je da se baš Vaš apartman, soba ili kuća za odmor istaknu i privuku pažnju gostiju i to je moguće postići uz malo financijskih ulaganja i puno truda i vremena uloženih u ostale marketinške aktivnosti koje uglavnom ne zahtjevaju financijska ulaganje nego samo Vaš trud i vrijeme.

1. Profesionalna prezentacija smještaja

Kako u svakom poslu tako i u poslu iznajmljivanja apartmana i privatnog smještaja najbitnije je profesionalno i kvalitetno predstaviti svoj proizvod kupcima. Kako kvalitetno predstaviti svoj apartman, sobu ili kuću za odmor? Najlakše ćete se predstaviti gostima kvalitetnim i profesionalnim fotografijama, jer kao što svi znamo slike govore više od tisuću riječi. Naravno ako si ne možete priuštiti profesionalnog fotografa možete i sami odraditi fotografiranje jer većina današnjih pametnih telefona imaju vrlo dobre kamere. Obavezno obratite pažnju da slikate po sunčanom vremenu, da vaša naslovna fotografija najbolje prezentira vaš objekt (bilo da je to pogled na more ili bazen u sklopu kuće ili uređeni vrt a iza njega vaš objekt...), da je interijer čist, uredan i namješten, da je stol postavljen, da su postavljeni ukrasni detalji poput cvijeća... Druga bitna stavka u prezentaciji je detaljan opis vaše ponude. Kada postavljate svoj oglas bilo na razne on line kataloge ili imate vlastitu web stranicu ili da pišete e-mail zainteresiranim gostima, što više korisnih informacija ponudite gostu, to će on biti zainteresiraniji. Uz klasičan opis vašeg apartmana koliko ima soba, koje je veličine i koje sve uređaje posjeduje, obavezno istaknite sve prednosti koje Vaš smještaj nudi (primjerice da ima prekrasan pogled na more ili da je prvi red do mora ili da je udaljen od mora i da nema pogled ali zato je okružen zelenilom, mirom i tišinom). Svaki proizvod ima svog kupca, tako će uvijek biti gostiju koji će baš preferirati onu posebnost i prednost koju vi nudite. Naravno uz isticanje svih prednosti koje ima Vaš smještaj, potrebno je istaknuti sve prednosti, atrakcije i sadržaje Vašeg mjesta (bilo da su to plaže, kulturne znamenitosti ili pak biciklističke staze i netaknuta priroda).


2. Vlastita web stranica

Kako najbolje prezentirati Vašu ponudu na sve većem i zahtijevnijem tržištu privatnog smještaja u Hrvatskoj? Odgovor je vlastitom web stranicom. Imati vlastitu web stranicu je velika prednost jer u svakom trenutku imate kontrolu nad svojim sadržajem i vaša web stranica konstantno radi za vas i prodaje Vaš smještaj 24 sata na dan. Kako bi web stranica dobro obavljala svoj posao vrlo je bitno da je dobro i profesionalno izrađena. Što podrazumijevamo pod kvalitetnu izradu web stranice za iznajmljivača? Najbitnije je da je web stranica jednostavna, pregledna, prilagođena svim uređajima (tzv. responsive dizajn), sa što više korisnih informacija o Vašem smještaju i mjestu, te na kraju da je optimizirana za tražilice kako biste se što više pojavljivali u pretragama koje uključuju vaše mjesto i privatni smještaj ili apartman. Web stranica ako je kvalitetno izrađena može biti vrlo jeftina investicija (godišnji trošak web stranice se kreće u prosjeku oko 300 kn za web hosting i ime domene) koja može donijeti jako puno direktnih upita gostiju i direktnih rezervacija (bez posrednika agencija i naplata provizija). Veliki broj iznajmljivača izajmljuje samo jedan apartman ili jednu sobu pa im se možda ne isplati imati vlastitu web stranicu, no međutim i za njih ima rješenje jer se mogu oglasiti na portalima uz proviziju ili bez nje te im takve stranice mogu poslužiti kao svojevrsna prezentacija, međutim i dalje vlastite web stranice jednostavno nikada neće imati tako kvalitetnu alternativu.

3. Oglašavanje na internetu - na portalima sa provizijom i bez provizije

Dva su osnovna modela oglašavanja privatnog smještaja na internetu i to uz proviziju - tzv. turističke agencije ili bez provizije - tzv. portali sa direktnim kontaktom sa gostima. Koja je razlika? Razlika je vrlo velika jer portali i web stranice koje rade i funkcioniraju na principu naplate provizije su poput klasičnih turističkih agencija koje za svaku ostvarenu rezervaciju naplate određeni postotak provizije (od 15% pa čak do 40%) i to ili od gosta ili od iznajmljivača. Možda najbolji i najpoznatiji primjer je booking.com.

Drugi model su portali i web stranice koje su samo posrednici između gostiju i iznajmljivača i uglavnom naplaćuju godišnji paušal odnosno članarinu ili su besplatni poput kataloga privatnog smještaja - ApartmanInfo.com.hr

Razlika između ova dva modela je jako velika i naravno ovisi o preferencijama iznajmljivača. Primjerice uvijek će biti gostiju koji preferiraju direktni kontakt sa iznajmljivačem zbog svih dodatnih informacija i naravno jeftinije cijene smještaja u kojoj neće biti uključena visoka provizija. To naravno odgovara i iznajmljivaču jer u pravilu nema otkazivanja rezervacija (zbog uplaćenog depozita koji se dogovara direktno između gosta i iznajmljivača), nema overbookinga, nema plaćanja provizija i vođenja posebnih računa, te plaćanja dodatnih poreza na proviziju. Uvijek će biti iznajmljivača koji možda nemaju vremena za samostalno vođenje rezervacija i komunikaciju sa gostima pa će u tom slučaju preferirati portale poput booking.com ili airbnb.com.

Naš savjet iznajmljivačima je da naravno kako bi popunili što bolje svoje kapacitete u početku isprobaju kombinaciju oba modela i sa provizijom i bez provizije i da onda na kraju sami odluče koji način poslovanja im više odgovara i koje web stranice im donose najviše upita odnosno ostvarenih rezervacija.

4. Zadovoljni gosti kao garancija uspjeha

Da li ste znali da 93% potrošača smatra komunikaciju od usta do usta (word of mouth) najboljim, najpouzdanijim i najvjerodostojnijim izvorom informacija o proizvodima i uslugama. Učinite sve kao domaćin kako biste omogućili Vašim gostima što ugodniji i bezbrižniji odmor, a oni će vas za to uvijek nagraditi ili svojim ponovnim dolaskom ili preporukom prijateljima i obitelji. Što učiniti da gost bude zadovoljan uslugom u Vašem smještaju? Ono najbitnije je da što ste ponudili gostima, oni to i dobiju, da fotografije i opis smještaja i svih usluga koje nudite odgovaraju stvarnom stanju. Prilikom dolaska gosta dočekajte ga sa osmjehom, u turističkoj zajednici uzmite besplatne karte i brošure Vašeg mjesta i pružite mu sve informacije o događanjima i mjestima koje je vrijedno vidjeti i posjetiti. Ponudite ga domaćim specijalitetima ili čašom domaćeg vina i poželite mu ugodan boravak i odmor. Budite uvijek na raspolaganju, ako ne osobno onda barem dostupni na mobitelu za sva dodatna pitanja ili moguće probleme. Sve ove sitnice ne zahtijevaju puno truda ni vremena, a Vaši gosti će se osjećati dobrodošlo i poželjno tako da će Vam na odlasku ostaviti dobru ocijenu ili recenziju, a možda se i vratiti slijedeće godine.


5. Iskoristite potencijal društvenih mreža

U današnjem vremenu gdje društvene mreže dominiraju slobodnim vremenom većine ljudi bilo bi šteta ne iskoristiti ovaj golemi potencijal da u potpunosti besplatno promoviramo svoje smještajne kapacitete. Ideja je vrlo jednostavna, otvorite profil vašeg objekta ili vašeg apartmana ili kuće za odmor primjerice na facebooku kao najpopularnijoj društvenoj mreži. Postavite fotogaleriju i detaljan opis vaše ponude i objavljujte redovito postove vezane za događanja i novosti u Vašem mjestu. Pozovite sve prijatelje i goste da komentiraju i da označe da im se sviđa vaš objekt. Svaka nova oznaka "sviđa mi se" vam je poput reklame koja Vam može donijeti novog gosta. Ako imate vlastitu web stranicu, povežite je sa svojom facebook stranicom.


6. Ponudite nešto jedinstveno

Kako se sezona u većini slučajeva popuni zbog vrlo velike potražnje, većini iznajmljivača ostaje pitanje kako popuniti predsezonu i postsezonu. Kako biste privukli pažnju vansezonskih gostiju koji su u pravilu malo zahtjevniji odgovor je da ponudite nešto novo i jedinstveno što će vas razlikovati i istaknuti od konkurencije. Ovdje se najviše stavlja naglasak na dodatne usluge koje možete pružiti Vašim gostima poput:

1. Iznajmljivanja bicikala koji će također biti uključeni u cijenu smještaja
2. Ako imate brodicu onda možete ponuditi izlet ili odlazak u ribolov
3. Ako imate mogućnost ponudite gostima seoske aktivnosti u proljeće i jesen (branje smokava i maslina, obrezivanje stabala, priprema hrane na tradicionalan način - peka, gradele...)
4. Prijevoz od i do zračne luke
5. Uključite sve dodatne usluge kao dječji krevetić, pomoćni krevet, klima uređaj, internet u cijenu smještaja, tako da imate all inclusive uslugu (gost plaća samo jednu cijenu za potpunu uslugu)

7. Umrežite se sa lokalnim iznajmljivačima

Susjedi i poznanici Vam mogu biti konkurencija ali i pomoć pri punjenju vlastitih kapaciteta. Zdrava konkurencija je uvijek poželjna u svakom poslu pa tako i u turizmu jer nas tjera da uvijek i konstantno radimo na podizanju kvalitete svojih usluga. Ako Vam je ostao koji termin nepopunjen osobito u sezoni, najlakše ćete ga popuniti ako Vas susjedi i prijatelji koji su već puni u tom terminu preporuče i daju Vaše kontakt podatke zainteresiranim gostima. Ovakvim načinom poslovanja su svi na dobitku. Bilo bi također poželjno da svaki iznajmljivač izradi vlastiti promotivni letak - posjetnicu (čak i ako posjedujete samo osnovno znanje rada na računalu, uz malo truda ga je moguće i sam izraditi), gdje će biti jedna glavna veća fotografija vašeg smještaja koja će Vas najbolje prezentirati, te nekoliko manjih, sve kontakt informacije i lokacija na mapi. Takve posjetnice razmijenite sa drugim lokalnim iznajmljivačima i onda jednostavno jedni druge preporučite u slučaju da su vaši kapaciteti puni, a gosti vam i dalje dolaze i zvone na vrata u potrazi za slobodnim apartmanom.


8. Pratite konkurenciju

Odvojite malo vremena kako biste pratili konkurenciju i to najlakše pretragom na internetu. Stavite se u položaj gosta koji bi htio rezervirati privatni smještaj, te pretražite sav smještaj koji se nudi na internetu u Vašem mjestu i usporedite što sve nude drugi iznajmljivači, za koju cijenu, omjer cijene i kvalitete... Obratite pažnju na ono što oni rade krivo i to izbjegavajte i vidite ako možete poboljšati ono što rade ispravno. Ovisi naravno o položaju i kvaliteti Vašeg smještaja ali Vi uvijek možete nečime konkurirati drugima, ako Vam je kvaliteta malo niža, onda možete konkurirati cijenom i obrnuto, ako ste prvi red do mora ili imate apartman ili sobu u centru mjesta, onda možete konkurirati lokacijom, ako nudite uslugu doručka onda možete konkurirati dodatnom uslugom itd. Praćenje trendova u turizmu je vrlo neophodno i ako držite korak sa najnovijim trendovima onda možete svaku novu sezonu dočekati bez puno briga oko toga da li ćete uspjeti popuniti kapacitete ili ne.

Mogućnosti za nove i uzbudljive ideje i usluge na tržištu privatnog smještaja su beskrajne. Započnite s brendiranjem svojih smještajnih kapaciteta još danas, jer ime i ugled odnosno brend se gradi godinama kroz savjesan i odgovoran pristup i odnos prema gostima, te kroz praćenje i implementiranje svih novih tehnologija koje Vam pruža današnji internet i internet marketing i naravno vaše konstantno ulaganje u kvalitetu usluge koju pružate.

Bilo bi nam drago da podijelite svoje ideje i misli u komentarima ispod.

Ključne riječi

  1. iznajmljivači
  2. oglašavanje apartmana
  3. ideje i savjeti
  4. propisi i zakoni
  5. popunjenost
  6. najam apartmana
  7. direktni kontakt
  8. bez provizija i naknada
  9. privatni smještaj
  10. ApartmanInfo

© 2016 ApartmanInfo.com.hr. Sva prava pridržana!